კლასი – მე–6ა
მასწავლებელი –
ნათია ბარდაველიძე
საგნის შესახებ – მშობლიური ენის სწავლება
დაწყებით საფეხურზე
ემსახურება თვითგამოხატვისათვის
აუცილებელი ენობრივი უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბებას სწავლების ყველა ძირითადი - ზეპირმეტყველების, კითხვისა და წერის - მიმართულებით. ამავე დროს, ეს პროცესი
გულისხმობს იმ მინიმალური ლინგვისტური კომპეტენციის ფორმირებას, რომელიც
ენის პრაქტიკული გამოყენების თვალსაზრისით არის აქტუალური და შეესაბამება
მოსწავლის ინტელექტუალურ შესაძლებლობებსა და ინტერესებს.
მშობლიური
ენისა და ლიტერატურის სწავლება დაწყებით სკოლაში ეფუძნება მდიდარ ტექსტურ კორპუსს -
სხვადასხვა სახის მხატვრულ და არამხატვრულ ტექსტებს.
ტექსტების ნაირსახეობა
ქმნის იმ აუცილებელ თემატურ გარემოს, რომლის გაცნობამაც მოსწავლე უნდა მოამზადოს
ცხოვრებისეული ურთიერთობებისათვის. მოსწავლეები უნდა
დაეუფლონ მხატვრული, შემეცნებითი და ყოფითი ტექსტების შექმნის, აღქმისა და
ინტერპრეტაციის უნარ-ჩვევებს. მათ უნდა
ისწავლონ ტექსტების დამოუკიდებლად შედგენა, ტექსტებში მოცემული საკითხების შესახებ
ინფორმაციის მოპოვება, მათი ანალიზი და შეძლონ დამოკიდებულებების (პოზიციისა და
შეფასებების) თავისუფლად გამოხატვა.
სემესტრული დატვირთვა:
სულ 169 სთ.
I სემესტრი – 70სთ. I I სემესტრი – 99 სთ.
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
მიმართულება:
|
||
ზეპირმეტყველება
|
კითხვა
|
წერა
|
ქართ. VI. 1. მოსწავლეს აქვს ინფორმაციის მიღებისა და გადაცემისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევები.
ქართ. VI. 2. მოსწავლეს აქვს მხატვრული
ტექსტის გააზ-რებისათვის არსებითი მნი-შვნელობის მქონე დეტალე-ბის შეფასების უნარი.
ქართ. VI. 3. მოსწავლეს შე-უძლია
მართებულად წარ-მართოს
საკუთარი სამეტყ-ველო ქცევა
მიზნისა და კონტექსტის შესაბამისად.
ქართ. VI. 4. მოსწავლეს
შეუძლია
მოსმენით განა-სხვავოს სხვადასხვა ტიპის ტექსტები ენობრივ-გრამა-ტიკული სტრუქტურის
მიხედვით.
ქართ. VI. 5. მოსწავლეს შეუ-ძლია
დისკუსიაში მონაწი-ლეობის ჯგუფური
და ინ-დივიდუალური სტრატე-გიების ეფექტურად
გამოყენება.
|
ქართ. VI. 6. მოსწავლეს შე-უძლია წაუკითხოს მსმე-ნელს ტექსტი / ნაწყვეტი.
ქართ. VI. 7. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატ-ვრული ტექსტების წაკითხვა და გაგება-გაანალიზება.
ქართ. VI. 8. მოსწავლეს შე-უძლია დამოუკიდებლად წაიკითხოს სხვადასხვა სახისა და ნაირგვარი შინაარსის ტექსტები.
ქართ. VI. 9. მოსწავლეს შე-უძლია პირად გამოცდილე-ბაზე დაყრდნობით იმსჯე-ლოს ნაწარმოებში ასახული მისთვის გასაგები და მნი-შვნელოვანი პრობლემების შესახებ.
ქართ. VI. 10. მოსწავლეს აქვს კითხვის პროცესით გამოწვეული განწყობილე-ბისა და შთაბეჭდილების გადმოცემის უნარი.
ქართ. VI. 11. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა ტიპის ტექსტების ენობრივ თავისე-ბურებებზე დაკვირვება და მსჯელობა.
ქარ. VI. 12. მოსწავლეს შე-უძლია მედიატექსტების გაანალიზება; აქვს მულტი-მედია ტექსტებზე მუშაობის საწყისი უნარ-ჩვევები.
ქართ. VI. 13.
მოსწავლეს შე-უძლია კითხვის სხვადასხვა სტრატეგიის მიზნობრივად გამოყენება.
|
ქართ. VI. 14.
მოსწავლეს
შეუძლია პიროვნული და შემოქმედებითი გამო-ცდილების გამოყენება წერის პროცესში; აქვს მხატვრული წარმოსახვის უნარი.
ქართ. VI. 15.
მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა სახის მიზნობრივი ტექსტების დამოუკიდებლად შექმნა.
ქართ. VI. 16.
მოსწავლეს
შეუძლია ორთოგრაფიისა და პუნქტუაციის აუცი-ლებელი წესების გამოყე-ნება, გრამატიკული თვალ-საზრისით მართებული სიტყვაფორმების
აგება.
|
თემის
დასახელე
ბა
|
თემატური ერთეული
|
სთ–ის
რაოდ
|
მისაღწევი
შედეგი
|
ინდიკ.შესრულების საშუალება
|
რესურსები
|
შენიშ
ვნა
|
I თავი.
წიგნი.
(25აკ.სთ)
II თავი.
თქვენი თა–
ნატოლე
ბის
ცხოვრები–
დან.
(30აკ.სთ)
III თავი.
სახელოვა
ნი
წინაპრები.
(17აკ.სთ)
IVთავი.
შოთა, საბა
და დავითი.
(20აკ.სთ)
Vთავი.
ხალხური სიტყვიერება.
(16აკ.სთ.)
VIთავი.
ყური მიუგდეთ
ბუნებას.
(23აკ.სთ.)
VIIთავი.
რაც მტრობას
დაუნგრე
ვია“...
(15აკ.სთ.)
|
განვლილი მასალის ზოგადი
განმეორება.
ილია ჭავჭავაძე –
,,მოძღვარი“.
სიტყვის მნიშვ–ბა;
სიტყვის პირდაპირი და გადატანითი
მნიშვნელობა.
ლექსიკონი და
ენციკლოპედია.
ლევან გოთუა –
,,ქვის დედაენა“. შეხვედრა მწერალთან.ქვის
წიგნი.
გ. ლეონიძე –
,,ვეფხისტყაოსანს“
რითმა. ომონიმები.
შემაჯამებელი მუშაობა №1.
ნ. შატაიძე –
,,ჩემი სოფლის
სამკითხველო“.
როგორ გამოვიყე–
ნოთ წიგნების კატალოგი.
ე. თაყაიშვილი –
,,როგორ უყვარდათ წიგნი
საქართველოში“.
მხ. და არამხატვრ.
ლიტერატურა.
ა.სულაკაური –
,,ბიჭი და ძაღლი“.
ამბავი და ამბის
მთხრობელი.
წინადადების მთავარი და არა–
მთავარი წევრები.
შემაჯამებელი მუშაობა №2.
ლ. ასათიანი –
,,ბარდნალა“.
ალიტერაცია.
რ. ინანიშვილი –
,,შეშაზე“.
ბიოგრაფია და
ავტობიოგრაფია.
დიალოგი.
მ. გელოვანი –
,,ცხრაკარა“.
შემაჯამებელი მუშაობა №3.
რ. ჭეიშვილი –
,,სურათებიანი წიგნი“.
მონოლოგი.
ინტონაცია და სასვენი ნიშნები.
ნ. დუმბაძე –
,, ხაზარულა“.
იუმორი.
სხვათა სიტყვა :
პირდაპირი და
ირიბი ნათქვამი.
მ. მაჭავარიანი –
,,ვინც იყო იგი
რომ არა“.
ლ. მროველი –
,,ფარნავაზის ცხოვრება“.
შემაჯამებელი
მუშაობა №4.
გრ.ორბელიანი –
,, ფარნაოზი“.
თანხმოვნით დაბოლოებული
ფუძე და მისი
კუმშვა.
მ.მაჭავარიანი –
,,ვახტანგმა წყალი ისურვა“.
ხმოვნით დაბოლოებული ფუძე და კვეცა.
ვაჟა–ფშაველა –
,,დიდი თამარი”.
რიცხვითი სახელების სამი ჯგუფი.
,,ცოტნე დადიანის თავგანწირვა.“
შ.ნიშნიანიძე –
,,ქართველების გასაგონად“.
ი.გოგებაშვილი–
,,ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი“ .
ზედსართავ სახელთა ორი ჯგუფი; ხარისხის ფორმები.
შემაჯამებელი სამუშაო №1
,,ნახვა არაბთა მეფისაგან მის ყმისა ვეფხისტყაოსნისა“
,,თინათინისაგან ავთანდილის გაგზავნა მის ყმის საძებრად“.
სალექსო მეტყველება–შაირი; რითმის სახეები.
ს.ს. ორბელიანი–შეხვედრა მწერალთან.
,,უკან მიდევნებული ლამპარი“
,,მოხერხებული არაბი“
,,ორი ძმა“
,,აქლემი და ვირი“
იგავ–არაკი
დავით გურამიშვილი–
,,სწავლა მოსწავლეთა“
ნაცვალსახელი;კითხვითი ნაცვალსახელი.
შემაჯამებელი სამუშაო №2
ხალხური სიტყვიერება.
,,მუმლი მუხასაო“
,,ჯარჯი“
ხალხური შაირი.
ზმნიზედა და მისი კავშირი ზმნასთან.
,,ორი ძმა“
ცალკე მდგომი თანდებულები.
,,ფხოველი და შავანელი“
,,სოლომონ ბრძენი და ბერიკაცი“
ხალხური სიტყვიერების ნიმუშები.ზმნა და პირების შეწყობა მასთან
შემაჯამებელი სამუშაო №3
ვაჟა–ფშაველა–,,ია“
გაპიროვნება.
,,მთის წყარო“
ი.ჭავჭავაძე–,,მწუხრის სურათი“
ეპითეტი.
შედარება.
გ.ტაბიძე–,,ქარმა ბუდიდან ყვავის ბახალა“
ა.კალანდაძე–,,ფოთლები...ფოთლები“...
ა.კალანდაძე–
,,ღრუბლები“
რ.ინანიშვილი–,,ნეკერჩხლის წითელი ფოთოლი“
ორგვარი ტექსტი ერთ თემაზე.
პირის ნიშნები.ზმნის კილო.
შემაჯამებელი სამუშაო №4
გ.ლეონიძე–,,ჩირიკი და ჩიკოტელა“.
ი.ჭავჭავაძე–
,,გებრალებოდეს ნუ ჰრისხავ“
დრო და ზმნის ფორმები.
ზმნისწინი.
ასპექტი.ქცევა.
შემაჯამებელი სამუშაო №5
|
2სთ.
5სთ.
5სთ.
5სთ.
1სთ.
5სთ.
5სთ.
7სთ.
1სთ.
4სთ.
5სთ.
5სთ.
1სთ.
3სთ.
5სთ.
4სთ.
4სთ.
1სთ.
2სთ.
2სთ.
2სთ.
1სთ.
2სთ.
5სთ.
2სთ.
1სთ.
2სთ.
4სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
4სთ.
2სთ.
1სთ.
2სთ.
3სთ.
1სთ.
3სთ.
2სთ.
3სთ.
2სთ.
1სთ.
4სთ.
3სთ.
5სთ.
2სთ.
1სთ.
1სთ.
3სთ.
3სთ.
1სთ.
10სთ.
1სთ.
4სთ.
1სთ.
|
VI. 1,2,7,8,
9,10,11,12,14,16.
VI. 1,2,7,8,
9,10,11,12,14,16.
VI. 1,2,7,8,
VI. 1,2,7,8,
9,10,11,12,14,16.
VI.
1,2,3,
4,5,6,7,8,
9,10,13.
VI.
1,2,3,
4,5,6.
VI.
1,2,3,
4,5,6,8,
9,10,13.
VI.
1,2,3,
4.
VI.
1,2,3,
4,5,6,8,
9,10,13.
VI.
1,2,3,
4,5,6,8,
9,10.
VI.
1,2,3,
4.
VI.
1,2,3,
4,5,8,9.
VI.
1,2,3,
4,5,6,7,8,9,10,11,12,
13,14,15,
16.
VI.
1,2,3,
4,5,6,7,8,9,10,11,12,
13,14,15,
16.
VI.
1,2,3,
4,5,6,7,8,9,10,11,12.
VI.
1,2,3,
4,5,6,7,8,9,10,11,12.
VI.
1,2,3,
4,5,6,7,8,9,10,11,12,
13,14,15,
16.
VI.
1,2,3,
4,5,6,7,8,9,10,11,12,
13,14,15,
16.
VI.
1,2,3,
4,5,6,7,8,9,10,11,12,
13,14,15,
16.
|
ფილმის ჩვენება;
ტექსტის წაკითხვა–გააზრება;ასოციაცი–ური რუკის შედგენა;მუშაობა გრამატიკაზე,ლექსიკონსა
და ენციკლოპედიაზე;
მართლწერის ძირითადი წესები.
ბიოგრაფიული მასალის მოძიება,კითხვებზე პასუხი;კითხვა–გააზრება.
მწერლის სათქმელის ამოცნობა ტექსტში; კითხვარის დამუშა–
ვება;რითმის სახეების ამოცნობა–
ზე მუშაობა.
ტექსტის გაცნობი–
თი კითხვა(პაუზე–
ბით,კომენტარებ.);
კითხვა–პასუხი;
პერსონაჟთა დახ–ბა;
საშინაო დავალება.
საშინაო დავალების წაკითხვა–შეფასება;
გონებრივი იერიში;ტექსტზე
მუშაობა;კითხვა–
რის დამუშავება.
ტექსტის კომენტირ.
კითხვა;ტექსტის თემისა და დედააზ–
რის ამოცნობა;სიუჟეტის შემადგენელი ნაწილების გამოყოფა;წერითი
დავალების შესრუ–
ლება.
მწერლის სათქმელის ამოც– ნობაზე მუშაობა;
მხ.სახეებზე მუშაო–
ბა.
თხრობითი ხასია–
თის ტექსტის სტრუქტურაზე დაკვირვება;
ლექსის წაკითხვა–
ანალიზი;ორი ტექსტის შედარება–
შეპირისპირებითი
ანალიზი.
ახსნა–ანალიზი;შინაარსის გადმოცემა.საშინაო დავალება.
გონებრივი იერიშის
რუკის შედგენა;
ტექსტის კითხვა და ანალიზი;ტექსტის ჩუმი კითხვა და
გეგმის შედგენა;ტექსტის გააზრება და შეფასება;ენობრივ მასალაზე დაკვირვება.
მხ.სახეებზე მუშაო–
ბა;კითხვარის დამუშავება;
საშინაო დავალება.
ტექსტზე მუშაობა:
,,ვიცი,მინდა ვიცო–
დე,გავიგე“;ასოცია–ციური რუკის შედგენა;დისკუსია;
სალექსიკონო მუშაობა;საშინაო
დავალება:,,როგორი
მეფე სჭირდება ქვეყანას?“
ჯგ. მუშაობა;
სიტყვის სკივრი–უცხო სიტყვების განმარტება. საშინაო
დავალება.
ძვ. ცოდნაზე ახლის დაშენება.მწერლის დამოკ.ამოცნობა
ტექსტში;მხ.სახეებ
ზე მუშაობა;კითხვარის დამუშავება; რიცხვით სახელებზე
მუშაობა; კითხვარის დამუშავება.
ასოციაციური რუკუს შედგენა; პარალელების გავლება;
5წუთიანი შემოქმედ. წერა.
მწერლის ბიოგრაფიის გახსენება;აქტიური კითხვა;ტექსტის
ეპიზოდების დასათაურება;
მხ. სახეებზე მუშაობა;კითხვარის დამუშავება;რითმის
სახეების ამოცნობაზე მუშაობა;მწერლის სათქმელის ამოცნობა ტექსტში;მხ.სახე
ებზე მუშაობა.
მინილექცია.წინა კლასებში შესწ.ნაწარმოებების გახსენება;გონებრივი
იერიშის რუკა; ვენის დიაგრამა;კითხვა–პასუხი;ახალი მასალის გაცნობა;მსჯელობა მოქმედ
გმირთა საქციელზე;საშნაო დავალება.
მინილექცია; ლექსის კომენტირებული კითხვა;მსჯელობა
ტექსტის ბოლოს დასმულ კითვებზე;სალექსიკონო მუშაობა;
საშინაო დავალება.
ვენის დიაგრამა–რა არის ხალხ.სიტყ–ბა და რით განსხვ–ბა
მხ. ლიტ–საგან;
სამოტივაციო კითხვები;ტექსტზე მუშაობა; ტექსტის ანალიზი;კროსვორდის
შევსება;მცირე ესე:,,ჩემი ოცნება“;ტექსტზე მუშაობა; საშინაო დავალება.
ტექსტის გაცნობითი კითხვა(პაუზებით,
კომენტარებით);
კითხვა–პასუხი;პერსონაჟთა დახ–ბა;მცირე ესე:,,როგორ
მესმის ძმობა“.
,,ვიცი,მინდა ვიცოდე,გავიგე“;
ტექსტზე მუშაობა;ტექსტის თხრობა;საშინაო დავალება:
მოიძიონ ჩვენს კუთხეში გავრცელებული ზეპ.ნიმუშები.ზმნის პირებზე დაკვირვება;სქემე
ბის შედგენა;სავარჯიშოების შესრულება.
ტექსტის თემისა და დედააზრის ამოცნობაზე მუშაობა;მწერლის
სტილის თავისებ–ზე დაკვირვება;აქტიური სტრატეგიის გამოყ. ტექსტის კითხვა;ხატვა შთაბეჭდილებით.
წინა კლ–ში შესწავლილი საკითხების გახსენება;ტექსტის
გამომ.კითხვა;სალექსიკონო მუშაობა; კითხვა–პასუხი.
მწერლის ბიოგრაფიის გაცნობა; შესწავლილის ან წაკითხულის
გახსენება.
მხ.სახეებზე მუშაობა;რითმის სახეების ამოცნობაზე მუშაობა.
მწერლის ბიოგრაფიის გახსენება;ტექსტის კომენტ.კითხვა;კითხვარის
დამუშავება;
პრაქტიკული ვარჯიში.საშინაო დავალება.
კომენტირებული კითხვა;სალექსიკო
ნო მუშაობა; ენობრივ მასალაზე დაკვირვება;დისკუსია
გონებრივ რუკაზე(აზრების ამოყრა);ფილმის ჩვენება.
საშინაო დავალების წაკითხვა–შეფასება;სავარჯიშოების
შესრულება;გონებრივი იერიში;კითხვა–პასუსი;მინილექცია.განვლილი მასალის მიმოხილვა.
|
ი.ჭავჭავაძე ,,გლახის ნაამბობი“;
კომპიუტ.;
ლექსიკონი,
ენციკლო–
პედია;
სამუშაო
რვეულები.
სახელმღვ.
ბარათები
კითხვარე–
ბით;რვეუ–ლები,კალ–
მები.
გ.ლეონიძე–
ლექსების
კრებული;
თაბახის ფურცლები
დაფა;ცარ–
ცი.
სახელმძღვ.
ინტერნ. მოძებული მასალა;სა–
მუშაო რვეულები.
მე–6 კლასის სახელმძ.
დაფა,
ცარცი.
სახელმძღ.
რუკა,
ლექსიკონი,
კომპიუტე–
რი,რვეულები.საწერ–
კალმები.
ლ.ასათია–
ნის ლექსე–
ბი,კომპ.
პროექტორ.
მარკერი,
ფორმატი,
საიტზე მოძებული მასალები:
სურათები,ლადოს სოფელი,ბორანი.
დაფა,
ცარცი.
სახელმძღ.
ინტერნე–
ტით მოძი–
ებული მა–სალა.
ნ.დუმბა–
ძის ნაწ–ბი,
ვიდეო–
მასალა,მოსწავლის რვეული,
სავარჯიშ.
კრებული.
სახელმძღ.
ცარცი,
დაფა.
სახელმძღვ.
მასალები
ისტორი–
იდან;,,ქარ–
თლის ცხოვრება“,
რვეულები,
ცარცი,
დაფა.
მარკერები.
სავარჯი–
შოების
კრებული.
სახელმძღვ.
სახელმძღვ.
ლ.სანიკიძე
,,წიგნი მოწამეთა“;ფოტო მასალები; ცხრილები.
სახელმძღვ.
საქ. რუკა;
ფოტო მასალები; სამუშაო რვეულები.
სახელმძღვ.
ინტერნეტშ
მოძიებული მასალა; თაბახის ფურცლები;მარკერები;სამუშაო რვეულები.
მე–6კლასის სახელმძღვ.,,ვეფხისტყაოსნის პერსონაჟ–
თა ილუსტრა–
ციები.
ს.ს. ორბე–
ლიანის ბიოგრაფია;,,სიბრძნე–სიცრუისა“;სამუშაო რვეულები;იგავ–არაკების
ილუსტრა–
ციები.
,,დავითი
ანი“;განმარტებითი ლექსიკონი;დაფა;ცარცი;რვეულე
ბი.საწერ–კალმები.
მე–6 კლ.სახელმძღვანელო.
მე–6 კლ.სახელმძღვანელო.სამუშაო რვეულები;საწერი კალმები;ცარცი;დაფა.
ვაჟას თხზულებათა კრებული;ელექტრ.დისკი–,,ვაჟა–ფშაველა“;ბარათები კითხვარებით;კომპიუტერი;პროექტორი.
მე–6 კლ.სახელმძღვანელო.სამუშაო რვეულები.
მე–6 კლ.სახელმძღვანელო.პოეტის ფოტოსურათი;პლაკატზე შედგენილი კროსვორდი.სამუშაო
რვეულები.
მოსწავლის რვეული;
,,ქართული ენის სამყარო“ –ა.არაბული.
გ.ლეონი–
ძის,,ჩირიკი და ჩიკოტელა“;
მხ.ფილმი ,,ჩირიკი და ჩიკოტელა“;
კომპიუტერი,პროექტორი; პერსონაჟ–
თა ილუსტრა–
ციები .
მე–6 კლ.სახელმძღვანელო.მოსწავლის რვეული; საწერი კალმები;თაბახის ფურცლები
ცარცი;
დაფა.
|
ს ი ლ ა ბ უ ს ი
კლასი
– მე–7ა
მასწავლებელი
– ნათია ბარდაველიძე
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა: ქართული ენისა და ლიტერატურის სტანდარტის ბირთვს წარმოადგენს ენა, როგორც პიროვნების თვითგამოხატვის, აზრის ჩამოყალიბებისა და გადაცემის საშუალება. ენობრივმა უნარ-ჩვევებმა ხელი უნდა შეუწყოს პიროვნების პირადი, ცხოვრებისეული, სოციალური თუ პროფესიული სირთულეების დამოუკიდებლად დაძლევის პროცესს. ქართული ენა მხოლოდ ერთ-ერთი სასწავლო საგანი კი არ არის, არამედ, სხვა საგანთაგან განსხვავებით, სწავლების ენაა, ყველა დანარჩენი საგნის შესწავლის საშუალებაა. პიროვნების საერთო კულტურა, საკომუნიკაციო და პროფესიული უნარ-ჩვევები სწორედ მშობლიური ენის საფუძველზე ყალიბდება. ის ქმნის იმ ძირითად ბაზისს, რომელსაც ეფუძნება ადამიანის თავისუფალი განვითარების მთელი შემდგომი პროცესი.
სემესტრული
დატვირთვა: სულ 169 სთ.
I
სემესტრი – 70სთ. I I
სემესტრი – 99 სთ.
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ქართ. VII. 1. მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ინფორმაციის შემცველი ტექსტების მოსმენა და ზეპირი ინფორმაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
ქართ. VII. 2. მოსწავლეს შეუძლია სხვათა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით.
ქართ. VII. 3. მოსწავლეს შეუძლია სამეტყველო ქცევის შეცვლა საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.
ქართ. VII. 4. მოსწავლეს შეუძლია საკლასო დისკუსიებში მონაწილეობის მიღება.
ქართ. VII. 5. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირმეტყველების ძირითადი ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა და გამოყენება.
ქართ. VII. 6. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების შესაბამისად გამოყენება.
მიმართულება : კითხვა
ქართ. VII. 7. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების
გააზრება-გაანალიზება, მათ მიმართსაკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა.
ქართ. VII. 8. მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეაფასოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან.
ქართ. VII. 9. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის გაანალიზება სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით.
ქართ. VII. 10. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
მიმართულება : წერა
ქართ. VII. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტების შექმნა სხვადასხვა მიზნით.
ქართ. VII. 12. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ფორმისა და სტილის შერჩევა მიზნისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.
ქართ. VII. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ორგანიზაციის წესებისა და ენობრივი ნორმების დაცვა.
ქართ. VII. 14. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისათვის.
თემის
დასახელება
|
თემატური
ერთეული
|
სთ–ის
რაოდ
|
მისაღწევი
შედეგი
|
ინდიკ.შესრულების
საშუალება
|
რესურსები
|
შენიშ–ვნა
|
I თავი .
ისმინე, სწავლის
მძებნელო!
( 5აკად.სთ.)
სწავლების
მიზანი:
მოსწავლეთაგამოწვევა
სწავლაზე,
ცოდნაზე
სასაუბროდ.
II თავი.
სიტყვით
საჩვენებელი
მაგალითი.
(6–7აკ.სთ.)
სწავლების
მიზანი:
სულხან–საბასა
და ეზოპეს იგავ–არაკების შე–
დარება;
იგავ–არაკის
შესახებ ცოდნის გაღრმავება;
იგავ–არაკის
ტიპის ტექს–ტის შექმნაზე მუშაობა
თავი III.
რა შეუძლიათ ლექსებს?
( 6აკად.სთ.)
სწავლების
მიზანი:
ერთსა
და იმავე თემაზე შექმ–
ნილი ნაწარ–
მოებების
შედარება; სათქმელის
გამოხატვა
ლექსის ფორმით.
თავი IV.
ფანტაზიის გაკვეთილი ანუ როგორ
იწერება ლიტ–ლი ზღაპარი.
( 5აკად.სთ.)
სწავლების
მიზანი:
ზღაპრის
სტრუქტურული მახასია–
თებლების
გაცნობა;
ზღაპრის შეთხზვაზე მუშაობა.
თავი V.
თვალსაზრისი
(4 აკად.
სთ.)
სწავლების
მიზანი:
მსჯელობის
სტრუქტუ–რული მახასიათებლების გაცნობა; მსჯელობის ტიპის ტექსტის შექმნაზე მუშაობა.
თავი VI.
ბალადა –ლექსად გადმოცემ.
ამბავი.
(4აკად.
სთ.)
სწავლების
მიზანი:
თხრობის
სტრუქტურული მახასია–
თებლების
გაცნობა;
სიუჟეტის ცნების შემო–
ტანა;
თხრო–
ბითი ხასია–
ათის ტექსტის
შექმნაზე მუშაობა.
თავი VII.
ხალხური ლეგენდა–პოეტური შთაგონების
წყარო.
( 3აკად.სთ)
სწავლების
მიზანი:
თხრობითი
ხასიათს ტექსტის შექმნაზე მუშაობა; მხატვრული ნაწარმოების შედარება ხალხურ წყაროსთან.
თავი VIII.
კავშირი ბუნებასთან.
( 5აკად.სთ.)
სწავლების
მიზანი:
გაპიროვნე–
ბის ხერხის
გაცნობა
და თხრობითი ხასიათს ტექსტის შექმნა ამ ხერხის გა–
მოყენებით.
თავი IX.
სიმღერებად ქცეული ლექსები.
( 7აკად.სთ.)
სწავლების
მიზანი:
ციტატისა
და პერიფრაზის ცნების გაცნობა;პოეტური ტექსტის შექმნა ამ ხერხების გა–
მოყენებით.
თავი X.
წერილი.
( 5აკად.სთ.)
სწავლების
მიზანი: წერილის ძირითადი ელემენტ. გა–
ცნობა;მიზ–
ნისა და
ად–
რესატის
გათვალის–
წინებით
წე–
რის უნარ–
ჩვევის
გამომუშავე–
ბა.
თავი XI.
ჩემი ოჯახი.
(7აკად.სთ.)
სწავლების
მიზანი:
სიმბოლოს
ცნების შემო–
ტანა;აქტიუ–
რი კითხვის
სტრატეგიების გაცნობა; თხრობითი ხასიათის ტექსტის შექმნა.
თავი XII.
ჩემი სკოლა
(7აკად.სთ.)
სწავლების
მიზანი:
დისკუსიის
ცნების შემოტანა; დისკუსიაში
მონაწილეობისა
და დისკუსიის
წარმართვის
უნარ–ჩვევის
გამომუშავებაზე
კონცენ–
ტრირება.
თავი XIII.
პოეზია და მუსიკა.
(6აკად.სთ)
სწავლების
მიზანი:
ბგერწერის
ხერხის გაცნობა;
პოეტური
მაწარმოების შექმნაბგერწერის ხერხის
გამოყენებით
თავი XIV.
პოზიცია
(4აკად.სთ.)
სწავლების
მიზანი:
პუბლიცის–
ტური ტექსტის
გაცნობა.
თავი XV.
მკითხველის თეატრი.
(5 აკად.სთ)
სწავლების
მიზანი:
ზეპირმ–ზე
დაკვირვების
უნარ–ჩვევის
გამომუშავე
ბა; მხ.კითხვის
უნარის განვითარება.
თავი XVI.
პერსონაჟის
პორტრეტი
(7–8აკად.სთ)
სწავლების
მიზანი:
პერსონაჟის
გარეგნობისა და ხასიათის ,,ხატვის „ხერხებზე
დაკვირვება;
ამ ხერხების
ათვისებაზე
მუშაობა.
თავი XVII.
ლიტერატუ
რული პარალელი–
ანუ კიდევ ერთი პერსონაჟის
პორტრეტი
(7აკად.სთ)
სწავლების
მიზანი:
ორი პერსონაჟის
შედარებითი
დახასიათება
პერსონაჟის
ხასიათის
წარმოჩენის
ხერხებზე დაკვირვება.
თავი XVIII.
როგორ ვიკითხოთ
სასწავლო და
საინ.ლიტე–
რატურა.
(6აკად.სთ)
სწავლების
მიზანი:
კითვის
სტრატეგიების გაცნობა და გამოყენება.
თავი XIX.
რისთვის წერენ მემუარებს?
(5აკად.სთ.)
სწავლების
მიზანი:
ავტობ.
ტექსტის მახასიათებლების გაცნობა და
გამოყენება.
თავი XX.
ისტორიული პოემა.
(20 აკად.
სთ)
სწავლების
მიზანი:
ისტ.ფაქტისა
და მხ. გამონაგონის გამიჯვნა ნაწარმოებში;
სიუჟეტისა
და ფაბულის ერთმანეთისაგან გარჩევა;
პოემის
ჟანრის გაცნობა.
თავი XXI.
ვისწავლოთ გზამკვლე
ვის შედგენა.
(7აკად.სთ)
სწავლების
მიზანი:
საინფ.–პოპულარული
ტექსტის სტრუქტუ
რის გაცნობა.ინფორმაციის
მოძიებისა და საინფ. ტექსტის შედგენის უნარ– ჩვევის განვით–ზე მუშაობა.
თავი XXII.
ვიცით თუ არა სავეფხისტყაოსნე
წერა–კითხვა?
(9აკად.სთ.)
სწავლების
მიზანი:
კითხვის
სტრატ. გაცნობა და გამოყენება.
თავი XXIII.
სიბრძნის ძიებაში.
(5აკად.სთ)
სწავლების
მიზანი:
ნაწარმოების
თემის განსაზღვრის უნარ–ჩვევის გამომუშავე
ბა.
|
განვლილი
მასალის ზოგადი
განმეორება.
ილია ჭავჭავაძე
–
,,სიტყვა
წინამ –
ღვრიანთკარის
სამეურნეო
სკო –
ლის გახსნაზე“.
საერთო
ძირის
სიტყვების
განს–
ხვავებული
მნიშვნელობა.
დავით
გურამიშვილი –
,,სწავლა მოსწავლეთა“.
მსაზღვრელ –
საზღვრულის ბრუნება.
ს.ს. ორბელიანი–
,,სოფლის მაშენებელნი“.
ეზოპე –,,ძაღლი,
მელა და მამალი“
,,ძალა ერთობისა“.
,,გლახაკი და ქილა ერბო“.
,,უგუნური მცურავი“.
,,კუ და მორიე –
ლი“.
,,კაცი და გველი“.
,,კეისრის მაგისტროსი“.
ი. ჭავჭავაძე –
,,ჩვენი ეხლანდელი სიბრძნე–სიცრუისა.“
მ. მაჭავარიანი –
,,საბა“.
,,მოგზაურობა ევროპაში“.
სულხან–საბას ქართული.
შემაჯამებელი სამუშაო №1.
ლ. ასათიანი –
,,ვაჟა–ფშაველას
ნაამბობი“.
ზუსტი სინონიმები.
ანა კალანდაძე–
,,რა ვარ? სტვირი ვარ!“
ომა წიკლაური –
,,საფლავზე მოვა
ლექსის ხე“.
ტ. ტაბიძე –
,,რია–რია“.
ბ.ხარანაული –
,,ლექსები“.
თემის შეჯამება.
გ.პეტრიაშვილი–
,,პატარა
დინოზავრი“.
რით განსხვავ–
დება ლიტ–ლი
ზღაპარი
ხალხურისაგან?
,,თეთრსულელა“.
ჩართული
სიტყვები და გამოთქმები; სხვათა სიტყვის გადმოცემა.
ი. გოგებაშვილი–
,,ბურჯი
ეროვნებისა“.
თეზისი–არგუმენტი–დასკვნა.
,,რანი
ვიყავით გუშინ“.
,,წიგნი თუ კომპიუტერი?“
განსჯითი
ხასიათის ტექსტის შექმნა.
ხალხური
ბალადა–,,თავფარავნელი ჭაბუკი“.
ბალადა.
მოარული სიუჟეტები.
ნასახელარი
ზმნების წარმოება.
შემაჯამებელი
სამუშაო №2.
ილია ჭავჭავაძე–
,,ბაზალეთის
ტბა“.
ლეგენდა.
როგორ
გადმოსცემს პოეტი ხალხურ ლეგენდას?
სხვათა
ნათქვამის გადმოცემა.
ვაჟა–ფშაველა–
,,ხმელი
წიფელი“
გაპიროვნება.
,,იას
უთხარით ტურფასა“.
ნ. ბარათაშვილი–
,,ცისა
ფერს“.
თხრობით
ხასიათის ტექსტის შექმნა.
ორი სიტყვის
ერთად ბრუნება.
ანა კალანდაძე–
,,საქართველოო
ლამაზო“.
მედეა
კახიძე–
,,ჩემი
მიწის სადღეგრძელო“.
მ.ლებანიძე–
,,სამშობლო“.
,,ბევრს
არ დაგპირდები“.
აკ. წერეთელი–,,სულიკო“.
ვაჟა–ფშაველა–,,სამეფოს
სიმღერა“.
დ.გურამიშვი–
ლი–,,დინარი“.
საქართველოს
ჰიმნი ,,თავი–
სუფლება“.
როგორ
შეიქმნა საქ–ოს ჰიმნის ტექსტი.
ციტატა
და პერიფრაზი.
შემაჯამებელი
სამუშაო №3.
ნ.ბარათაშვილი–
,,წერილი
მაიკო ორბელიანისად–
მი“.
პირადი
წერი–
ლის ძირითადი
ელემენტები.
,,სული
ობოლი“.
სხვათა
სიტყვის გამოხატვა. პარონიმები.
ნ. დუმბაძე–
,,სისხლი“.
ფრაზეოლოგიზ–
მები.
რ. ინანაიშვილი–
,,ჩიტების
გამომზამთრებელი“.
რთული
სიტყვების წარმოება.
ზმნის
საწყისი ფორმის პრაქტი–
კული დანიშ–ბა.
შემაჯამებელი
სამუშაო №4
რ.ინანიშვილი
–
,,დამრიგებელი“.
მ.ბერძენიშვილი–
,,ზარი“,
,,დამნაშავე
დასჯილია“.
რიცხვითი
სახელი არსებითი სახელის როლში.
ორი სახელის
ერთად ბრუნება.
შემაჯამებელი
სამუშაო №1
გ. ტაბიძე–,,ეს
მშობლიური
ქარია“,
,,ატმის
რტოო,დაღალულო რტოო“,
,,გაგონდება
თუ არა,“
,,მზეო
თიბათვისა“.
ალიტერაცია.ასონანსი.
ი.ჭავჭავაძე
– ,,რა
გითხრათ,
რით
გაგახაროთ?“
ვაჟა–ფშაველა
– ,,ენა“.
რ.ინანიშვილი–
,,ტყის
შვილები“.
ბოლომოკვეცი
ლი სიტყვები;სა–
კუთარი
სახელები;ხმოვანმონაცვლე ზმნების დაწერილობა.
შემაჯამებელი
სამუშაო №2
ი.ჭავჭავაძე
–
,,კაცია–ადამიანი?!“
(ნაწყვეტები)
როგორ
შევადგინოთ ლექსიკონი;
სხვათა
სიტყვის ნაწილაკის გამოყენება.
ალფონს
დოდე–
,,ტარტარენ
ტარასკონელის უჩვეულო თავგადასავალი“.
(ნაწყვეტები)
ქონების
გამომხატველი სახელების წარმოება.
რიტორიკული
შეძახილი.
შემაჯამებელი
სამუშაო №3
შ. ძიძიგური–
,,ენის
წარმოშობა“.
ფაქტი
და მისი შეფასება;განმა
ზოგადებელი
ჩართულები ტექსტში.
ნიკო ბაგრატიონი
–
,,ბურებთან“.
(ნაწყვეტი)
კუთვნილების
გამოხატვის საშუალებები.
აკაკი
წერეთელი–
,,თორნიკე
ერისთავი“.
განსაზღვრება–ეპითეტები;
კუთვნილებითი
ნაცვალსახელე
ბის მართლწერა.
შემაჯამებელი
სამუშაო №4
ათონი
(გზამკვლევი);
დარგობრივი
ლექსიკა;
შედგენილი
ტერმინები.
ო. იოსელიანი
–
,,ჩემი
ვეფხისტყაოსანი“
შოთა რუსთაველი
–
,,ვეფხისტყაოსა
ნი“(თათბირები)
ნართანიანი
მრავლობითი.
შემაჯამებელი
სამუშაო №5
ვაჟა–ფშაველა–
,,ტყემ
მხოლოდ ერთხელ თქვა“:
ს.ს. ორბელიანი–
,,უნაღვლოთა
მძებნელი“.
ორი სახელის
ერთად ბრუნება.
|
2სთ.
2სთ.
3სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
2სთ.
2სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
2სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
2სთ.
1სთ.
2სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
2სთ.
1სთ.
3სთ.
3სთ.
1სთ.
1სთ.
2სთ.
2სთ.
2სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
1სთ.
2სთ.
2სთ.
3სთ.
2სთ.
1სთ.
7სთ.
5სთ.
6სთ.
5სთ.
20სთ.
1სთ.
7სთ.
3სთ.
6სთ.
1სთ.
2სთ.
2სთ.
1სთ,
|
VII.4,7,
8,10.
VII.4,7,
8,10.
VII.7,8,10,
11,12,13,
14.
VII.7,8,10,
11,12,13,
14.
VII.7,8,10,
11,12,13,
14.
VII.7,8,10,
11,12,13,
14.
VII.2,3,5,
7,8,9,10,
11,12.
VII.2,3,5,
7,8,9,10,
11,12.
VII.2,3,5,
7,8,9,10,
11,12.
VII. 7,8,9,10,
11,12,13,
14.
VII. 7,8,9,10,
11,12,13,
14.
VII.4,5,7,
9,10,11,
12,13,14.
VII.4,5,7,
9,10,11,
12,13,14.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.7,8,9,
10.
VII.7,8,9,
10.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.2,4,5,
6,7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.2,3,7,
8,9,11,
12,13,14.
VII.4,7,8,
9,10.
VII.2,3,5,
6,7,8,9,10,
13.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.1,5,7,
8,9,10,13.
VII.1,5,7,
8,9,10,13.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII. 7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.1,3,5,7,8,9,10,11,
12,13,14.
VII.7,8,9,
10,11,12,
13,14.
VII.7,8,9,
10.
|
ტექსტის
პაუზებით კითხვა;სალექსიკო–
ნო მუშაობა;კითხ–
ვები დეტალებზე
დაკვირვების
მიზ–
ნით; დისკუსია;
სავარჯიშოების
შეს–
რულება;
წერითი
დავალების პრეზენტაცია; ტექსტის დამუშავე–
ბა კითხვარების
საშუალებით; საანალიზო კითხვები;საშინაო დავალება : ,,რას ნიშნავს
ჩემთვის პირადად სწავლა?“
წინა კლასში
შესწავლილი იგავ–
არაკების
გახსენება;
კითხვებზე
არგუმენტირებული პასუხების გაცემა; გონებრივი იერიშის რუკის შედგენა;დისკუსია;
იგავ–არაკების
თხრობა;პარალე–
ლების
გავლება ეზოპეს იგავ–არაკებთან.
საშინაო
დავალება.
ტექსტის
კომენტირ.კითხვა;
თანადართულ
კითხვებზე პასუხის გაცემა;დისკუსია.
ძველ ცოდნაზე
ახლის დაშენება;მწერლის დამოკიდებულების ამოცნობა ლექსში;მხატვრულ სახეებზე მუშაობა.
სამოტივაციო
აქტივობა(პარაგრაფის დასაწყისში მოც.
კითხვების
დასმა და პასუხების მოსმენა;სახელმძღვ.
36–ე გვ.მოცემულ
ტაბულაზე მუშაობა.ლექსის გამომ.კითხვა.საში–ნაო დავალება.
საშ.დავალების
შემოწმება;ლექსი–
კონზე
მუშაობა;კით
ხვარის
დამუშავება;წერითი დავალება:,,რას გვეუბნება ლექსი?“
ლექსის
ფორმებზე
მუშაობა.
ტექსტის
დედააზრის ამოცნობაზე მუშაობა;ტექსტის ეპიზოდებად დაყოფა–დასათაუ–
რება;საშინაო
დავალების წაკითხვა–შეფასება.
ჩართული
სიტყვე–
ბისა და
გამოთქმე–
ბის ამოცნობაზე
მუშაობა;სავარჯიშოების
შესრულება;
საშინაო
დავალება.
საინფორმაციო
ტექსტის დამუშავება;პაუზე–ბით კითხვა;
კითხვა–პასუხი;
სალექსიკონო
მუშა–
ობა.
დისკუსია.
თემის
გაცნობა ჯგუფებში;ტექსტის კითხვა;სალექსიკო–
ნო მუშაობა;ბერძ–
ნულ ტექსტთან
შე–
დარება
და მსგავსება–განსხვავე
ბების
ნახვა;დისკუსია ამ ორ ნაწარმოებზე.
მინილექცია:საუბა–
რი ბალადის
მახასიათებლებზე;
საშინაო
დავალება:დაასრუ–ლეთ თხზულება.
მინილექცია:საუბა–
რი თქმულების
მახა
სიათებლებლებზე;
სამოტივაციო
დავალება; ლექსის კომენტირებული კითხვა; სალექსიკონო მუშაობა;ლექსის გამომეტყველებითი
კითხვა;
მსჯელობა
ტექსტის
ბოლოს დასმულ კითხვებზე.
საშინაო
დავალება.
მწერლის
ბიოგრაფ.
მონაცემების
გახსენება; ტექსტის გაცნობა და განხილ
ვა;მუშაობა
ენობრივ მხარეზე(გაპიროვნება,ეპითეტი,შედარე
ბა,დიალექტი);
ნახატის
შექმნა.
პოეტის
ბიოგრაფიის გაცნობა; ლექსის გამომეტყ. წაკითხვა. მუშაობა ენობრივ მხარეზე.
ლექსის
კითხვის სტრატეგიებზე მუშაობა;ლექსის თემის განსაზღვრა;
სამოტივაციო
კითხვები;ლექსის გამომ.კითხვა;მუსიკის მოსმენა;ვენის დიაგრამა:მსგავსება პოეზიასა
და მუსიკას შორის;
,,რა ვიცი,
რა გავიგე,
რა მინდა
ვიცოდე“;
ლექსის
მხატვრულ მხარეზე მუშაობა.
ლექსის
გამომ. კითხვა;სიმღერის მოსმენა;თანადართული კითხვარის დამუშავება.
ლექსის
ენობრივ მხარეზე დაკვირვება.
კითხვა–პასუხი;
ჰიმნის
მოსმენა;დისკუსია;
ტერმინების
,,ციტატა“, ,,პერიფრაზი“ გაცნობა.
შესწავლილი
მასალის გახსენება;
კითხვა–პასუხი;მინილექცია:პირადი
წერილის მახასიათებლებზე;
ლექსის
გამომეტყველებითი კითხვა;მუშაობა ლექსის ენობრივ მხარეზე.
სამოტივაციო
კითხვების დასმა;
ტექსტის
კომენტირებული კითხვა; ვარაუდების გამოთქმა;
გონებრივი იერიში;აქტიური კითხვის სტრატეგიების
გამოყენებით კითხვა;კითხვებზე პასუხის გაცემა;საშინაო დავალება: ,,ერთი
ეპიზოდი
ჩემი ოჯახის ცხოვრებიდან“.
კითხვა–პასუხი,კომენტირებული
კითხვა,
გეგმის
შედგენა,თხზულების წერა.
სამოტივაციო
აქტივობა(პარაგრაფის დასაწყისში მოც.
კითხვების
დასმა და პასუხების მოსმენა);საშინაო დავალების შემოწმება; ლექსის მხატვრულად კითხვა
და თანადართული კითხვარის დამუშავება;
სალექსიკონო
მუშაობა;ლექსის ფორმაზე მუშაობა.
ტექსტის
დამუშავება;პაუზე–ბით კითხვა;
კითხვა–პასუხი;
სალექსიკონო
მუშა–
ობა. საშინაო
დავალება.
კითხვა–პასუხი;
ტექსტის კომენტირებული კითხვა და ანალიზი;
უცხო სიტყვების
განმარტება;
ენობრივ
მასალაზე დაკვირვება; საშინაო დავალება.
გონებრივი
იერიში;
აზრობრივი
რუკა;
აქტიური
ლექცია PP
გამოყენებით;
პერსონაჟის ხასიათის თავისებურებებზე მსჯელობა; დისკუსია: ,,თანამედროვე თათქარიძეები“;
მწერლის სათქმელის ამოცნობა; ენობრივ მასალაზე მუშაობა.
პაუზებით
კითხვა;პერსონაჟის თვისებების ცნების რუკის
შედგენა; ლუარსაბისა და ტარტარენის შედარებით დახასიათება;პერსონაჟთა თავისებურებების განზოგადება; ავტორის სათქმელის ამოცნობაზე მუშაობა.
ტექსტის
დამუშავება;პაუზე–ბით კითხვა;
კითხვა–პასუხი;
სალექსიკონო
მუშა–
ობა. საშინაო
დავალება.
ტექსტის
პაუზებით კითხვა; მოქმედი გმირების დაზასიათება; ასოციაციური რუკის შედგენა; კითხვა
–პასუხი; დისკუსია; წერითი სამუშაო.
გონებრივი
იერიში;
მინილექცია
პრეზენტაცია
,,ათონი“;ტექსტზე მუშაობა; მსჯელობა ისტორიულ ფაქტსა და მწერლის გამონაგონზე ნაწარმოებში;
ტექსტის გააზრება და მსჯელობა; სსტროფების პერიფრაზირება და საკ. დამოკიდებულების
გამოხატვა; ენობრივ მასალაზე დაკვირვება; მხატვრულ ხერხებზე მუშაობა; დისკუსია.
კითხვა
ნიშანთა სისიტემით; სახელმძღვენელოში
მოცემულ
კითხვარზე მუშაობა; მსჯელობა ორივე ტექსტის განმასხვავებელ ნიშნებზე; რუკის შედგენა
ან მოძიება. დარგობრივი ლექსიკის ცნების გაგება;
ტექსტის
კომენტირ.კითხვა;
თანადართულ
კითხვებზე პასუხის გაცემა.
შესწავლილი
იგავ–
არაკების
გახსენება;
კითხვებზე
არგუმენტირებული პასუხების გაცემა; გონებრივი იერიშის რუკის შედგენა;დისკუსია;
|
დავალების
რვეულები.
მე–7კლასის
სახელმძღვ.
ილიას
პორტრეტი,
რვეულები,დაფა,
ცარცი.
,,დავითი–
ანი“,მწერ–ლის
სურათები,
რვეულები,საწერ–კალმები.
სულხან–საბა
ორბელია–
ნის
,,სიბრძნე–სიცრუისა“,
ილუსტრაციები,
ეზოპეს
იგავ–არაკები.
ვახტანგ
როდონაია
,,ქართ.ენა და ლიტ–რა“,მე–7 კლასი;
თაბახის
ფურცელი,
ფერადი
მარკერები,სამუშაო რვეულები,საწერ–კალმები,დაფა,ცარცი.
სულხან–
საბა ორბე–
ლიანის
ბიოგრაფია;მწერლის
ფოტოსურათი;რვეუ–
ლები,საწერ
კალმები,დაფა,ცარცი.
მე–7კლასის
სახელმძღვ.
ანა კალან–
დაძის
ლექ–სები,ინტერნეტით მო–
ძიებული
მასალა,მოსწავლის რვეულები,საწერი კალმები.მე–7 კლასის სახელმძღ–ვანელო.
გ.პეტრიაშ–ვილის
ზღაპრები,
ხალხური
სიტყვიერე–
ბის ნიმუშები,
მე–7კლასის
სახელმძღვ.
რვეულები,
ცარცი,
დაფა.
მე–7კლასის
სახელმძღვ.
მე–7კლასის
სახელმძღვ.
ინტერნე–
ტით მოძი–
ებული
მა–
სალა.თაბა–ხის
ფურც–
ლები,მარკერები.
მე–7კლასის
სახელმძღვ.
ბერძნული
მითი
,,ჰეროსი
და
ლეანდრო–
სი“;საწერი
კალმები,
სამუშაო
რვეულები,დაფა,
ცარცი,
საწერი
კალმები.
მე–7კლასის
სახელმძღვ.ბაზალეთის ტბის სურათები,
კომპიუტე–რი,პროექ–
ტორი,
სამუშაო
რვეულები,
საწერი
კალმები.
ვაჟა
–ფშაველას თხზულე–
ბათა კრებუ
ლი,ელექტრონული
დისკი,,ვაჟა
ფშაველა“,
ბარათები
კითხვარე–
ბით,
სახატავი
ფურცლები
შედგენილი
კროსვორ–
დი.
მე–7კლასის
სახელმძღვ.
კომპიუტე–
რი,პროექ–
ტორი,
მწერლების ფოტოსურათები,სიმ–ღერათა
აუდიო
დისკები,
მოსწავლის
რვეულები,
საწერი
კალმები,
დაფა,
ცარცი,ბარათები.
ნ.ბარათაშ–
ვილის პირადი წერილები,ლექსები,
პოეტის
ფოტოსურათი,სახელმძღვანელო.
ნ.დუმბაძის მოთხრობათა კრებული,
სამუშაო რვეულები.
რ.ინანიშ–
ვილის მოთ
ხრობები,ფერადი მარკერები,პლაკატზე შედგენილი
კროსვორ–
დი,დაფა,
ცარცი,
სავარჯიშოების კრებუ
ლი.
მე–7კლასის
სახელმძღვ.
მოსწავლის რვეულები.
გ. ტაბიძის ლექსების კრებული,
სამუშაო რვეულები,საწერ–კალმები,დაფა,ცარცი.
ვახტანგ
როდონაია
,,ქართ.ენა და ლიტ–რა“,მე–7 კლასი;
ვახტანგ
როდონაია ,,ქართ.ენა და ლიტ–რა“,მე–7 კლასი;სამუშაო რვეულები,საწერ–კალმები,დაფა,ცარცი.
ი.ჭავთავაძ–ის,,კაცია–ადამიანი?!“
მხატვრული
ფილმი; პროგრამა PP; კომპიუტერი; პროექ–ტორი;
ვახტანგ
როდონაია ,,ქართ.ენა და ლიტ–რა“,მე–7 კლასი;სამუშაო რვეულები,საწერ–კალმები,დაფა,ცარცი.
ვახტანგ
როდონაია ,,ქართ.ენა და ლიტ–რა“,მე–7 კლასი;სამუშაო რვეულები,საწერ–კალმები,დაფა,ცარცი.
აკაკი
წერეთლის
ბიოგრაფია;მწერლის
ფოტოსურათი;რვეუ–
ლები,საწერ
კალმები,დაფა,ცარცი.
ვახტანგ
როდონაია ,,ქართ.ენა და ლიტ–რა“,მე–7 კლასი; ენციკლოპედია, საბერძნეთის
რუკა; ისტ–ის ტექნოლოგიები.
ვახტანგ
როდონაია ,,ქართ.ენა და ლიტ–რა“,მე–7 კლასი; ,,ვეფხისტყაოსნის“ ილუსტრაციები.
ვაჟა
–ფშაველას თხზულე–
ბათა კრებუ
ლი,ელექტრონული
დისკი,,ვაჟა
ფშაველა“,
ბარათები
კითხვარე–
ბით.
|
ს.ს.ი.პ. ქ.
თერჯოლის №1
საჯარო სკოლა
მე–8ა კლასის თემატურ–კალენდარული გეგმა
მასწავლებელი: ნათია ბარდაველიძე
საგანი:
ქართული ენა
და ლიტერატურა
2014 – 2015 სასწ. წელი
№
|
თემატური ერთეული
|
სთ–ის
რაოდ.
|
ჩატ.დრო
|
მიზნები
|
აქტივობები და მეთოდები
|
მოსალოდ
ნელი შედეგები
|
რესურსები
|
შეფასება
|
1.
2.
3
.
4.
|
რა ვიცით ლიტერატურის შესახებ?
( განვლილი მასალის გამეორება :პროზაული და პოეტური ტექსტების არსებითი ნიშნების შეხსენება;თვითშეფასების ტაბულის შევსება.)
მე ვარ ადამიანი
ნიკო ლორთქი–ფანიძე:,,დადიანის ასული და მათხოვარი’’.
გრამატიკა: ფერების აღმნიშვნელი ლექსიკა;ვითარებითი ბრუნვის დაბოლოება;
რას ნიშნავს ადამიანად ყოფნა?
ვაჟა-ფშაველა:,,რამ შემქმნა ადამიანად’’
ნოდარ დუმბაძე ,,კორიდა“ .კუთხური ფორმები;
სხვათა სიტყვის მართლწერა;
საკუთარ სახელთა წოდებითი.
ბალადა ადამიანურ თანაგრძნობაზე-ანუ როგორ იქმნება ხალხური სიტყვიერების ნიმუშები ხალხური,,ლექსი ვეფხვისა და მოყმისა’’; გიორგი ჯაფარიძე:,,ვეფხვისა და მოყმის მითოსური სამყარო’’.
გრამატიკა:დიალექტური ლექსიკა;
სამეცნიერო სტატიის ფრაგმენტების გაცნობა,საინფორმაციო ტექსტის შექმნა წყაროებზე დაყრდნობით.
შემაჯამებელი სამუშაო№1
|
1სთ.
4სთ.
5სთ.
5სთ.
1სთ.
|
|
განვლილი მასალის გამეორება; თვითშეფასების ტაბულის შევსება; მოსწავლეებს გამოუმუშაოს წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა;
მხ. ნაწარმოების თემაზე
მუშაობა; ნაწარმოებში წამოჭრილი პრობლემის გაანალიზება; საკუთარი სათქმელის წერილობით გამოსახვა.
ერთი და იმავე
თემაზე შექმნილი პოეტური ნაწარმოებების შედარება; ავტორთან წერილობითი გასაუბრება.
ხალხური სიტყვიერების ნიმუშის
კითხვის სტრატეგიების გაცნობა; სამეცნიერო სტატიის
ფრაგმენტის გაცნობა;
საინფორმაციო ტექსტის შექმნა წყაროებზე დაყრდნობით;
|
გაკვეთილი-სემინარი;
კითხვების დასმა.
გაკვეთილი-სემინარი;
დისკუსია;მსჯელობა,კითხვების დასმა,თავისუფალი წერა;
მინი-ლექცია,მსჯელობა;
მინი-ლექცია,სემინარი,მსჯელობა;ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
|
VIII-5,6.
VIII-1,5,9,10,11,12,13.
VIII-1,5,9,10,11,12.
VIII-1,5,9,10,11,12,13.
|
სახელმძღვანელო, დაფა,
ცარცი,
რვეული,კალამი.
სახელმძღვანელო, დაფა,
ცარცი,
რვეული,კალამი.
სახელმძღვანელოდაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.
სახელმძღვანელოდაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.
რვეული,კალამი.
|
კითხვა,თხრობა,
საშინაო დავალე–ბა.
კითხვა,თხრობა,
საშინაო დავალე–ბა.
ზეპირი პრეზენტაცია;
ზეპირი მეტყველება,წერილობითი პრეზენტაცია;
|
5.
6.
7.
8.
9.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
|
პირისპირ
რევაზ ინანიშვილი,,წიგნი’’;
,,პატარა ბიჭი გოლგოთაზე“
გრამატიკული მასალა;წინა ვითარების სახელები;
სხვათა სიტყვა,
ო-
ხმოვნის შემცველი ფუძეები.
ნოველის მახასიათებლების გაცნობა.
ნოველის ტიპის ტექსტის შექმნა.
რატომ უნდა ვიკითხოთ კლასიკოსები?
ჰენრი დევიდ ტორო:,,კითხვა’’
ესეს ტიპის ტექსტისა და დარწმუნების ტექნიკის გაცნობა;დამარწმუნებელი ტექსტის შექმნა
გრამატიკა: მწიგნობრული ლექსიკა;
ნიკოლოზ ბარათაშვილი,,ფიქრნი მტკვრის პირას’’;
ილია ჭავჭავაძე ნაწყვეტები პოემიდან
,,აჩრდილი“, ,,ქართვლის დედას“;
გრამატიკა:ზმნის დრო,პოეზია და არქაიზმები;
დიალოგი და მონოლოგი
დავით კლდიაშვილი,,დარისპანის გასაჭირი“
;
ფრაზეოლოგიზმის შინაარსის გაცნობა.ფუძემონაცვლე ზმნების გაცნობა
შემაჯამებელი სამუშაო№2
როგორ სწავლობდა მწერალი ადამიანის სიყვარულს
დავით კლდიაშვილი,,ჩემი ცხოვრების გზაზე“.
გრამატიკა:საკუთარი სახელები,ზმნისწინთა არაძირითადი ფუნქციები.უცხო ენის გავლენა,კალკი
ნაცნობი ადგილები
მ.ჩიტიშვილი ,,ქართლი’’;ანა კალანდაძე,,ლაჰილზე ისევ“,’’;შოთა ნიშნიაბიძე,,აფხაზური კანტატა’’;
არჩილ სულაკაური,,მამული“;
სიმონ ჩიქოვანი-,,თბილისის თოვლი“;გალაკტიონ ტაბიძე,,წამყე ბეთანიისაკენ“;,შინდისის ჭადრებს“ოთარ ჭილაძე-,,ყინწვისი“;მურმან ლებანიძე-,,ოდესმე დიდი ყოფილა საქართველო“.
გეოგრაფიული სახელები,ზმნის დრო,სასვენი ნიშნების ხმარების წესები.
შემაჯამებელი სამუშაო№3
ნაწერი რჩება უკუნისამდე
ზურაბ ჭუმბურიძე,,ქართული ხელნაწერების კვალდაკვალ’’
გრამატიკა:ჩართულის ფუნქცია სამეცნიერო ტექსტში;ხელნაწერებთან დაკავშირებული ლექსიკა,საკვანძო ფრაზა ტექსტში.
შემაჯამებელი სამუშაო№4
შოთა რუსთაველის
,,ვეფხისტყაოსანი’’(ნაწყვე
ტები)
ირაკლი აბაშიძე ,,ხმა კატამონთან“.
გრამატიკა:არქაული მრავლობითის ფორმები;სტატიკური ზმნა.
საიდან მოდის სილამაზე?
გიორგი ლეონიძე-,,მარიტა“.
რთულ სიტყვათა წარმოება მწერლის ენაში,,,ნა-„თავსართით ნაწარმოები მიმღეობები,
პირის ნიშანთა მართლწერა.
როგორ იქმნება მხატვრული ნაწარმოები.
მიხეილ ჯავახიშვილი,,ეშმაკის ქვა’’
გრამატიკა:ხმარებიდან გასული სიტყვები;
შემაჯამებელი სამუშაო№5
ლიტერატურული პარალელი
ვაჟა-ფშაველა,,ამოდის ნათდება“
დიალექტური ლექსიკა
როგორ იქცა ნამდვილი ამბავი ნოველის სიუჟეტად
რ.ინანიშვილი,,ფრთხებიან ყვავები დამბაჩის ხმაზე’’?
რეზო ჭეიშვილი -,,ლურჯი
ფრინველი“.
გრამატიკა:რთული სიტყვები,ზედსართავ სახელთა მხატვრული დანიშნულება;წოდების გამომხატველი სახელის ბრუნება მსაზღვრელის სახით.
შემაჯამებელი სამუშაო№6
ილია და აკაკი
პოეტისა და
პოეზიის დანიშნულების შესახებ
ილია ჭავჭავაზე -,,პოეტი“,-,,ელეგია“, ,,ჩემო
კალამო“,-
აკაკი წერეთელი-,,პოეტი“,,,ხატის წინ“,-ვაჟა-ფშაველა
,,დამსეტყვე ცაო“,,,ნიჭიერი
მწერალი“.
გრამატიკა: ობიექტური პირის
ნიშანთა მართლწერა
შემაჯამებელი სამუშაო№7
სიბრძნის გაკვეთილები
სახარების იგავები
დამარხული ტალანტი და უძღები ძის იგავი.
გრამატიკა:ძველი ქართული ენის ზოგიერთი თავისებურებანი
|
5სთ.
2სთ.
7სთ.
8სთ.
1სთ.
6სთ.
12სთ.
1სთ.
7სთ.
7სთ.
8სთ.
10სთ.
1სთ.
2სთ.
7სთ.
10სთ.
|
|
ნოველის მახასიათებლების გაცნობა;ნოველის ტიპის ტექსტის შექმნა;
ესეს ტიპის ტექსტისა და დარწმუნების ტექნიკის გაცნობა;
დამარწმუნებელი ტექსტის შექმნა.
კლასიკურ თხზულებაში დასმული პრობლემის დაკავშირება თანამედროვეობასთან;
ლექსის კომპოზიციის სახეების გაცნობა;
ესეს დაწერა.
დიალოგისა და მონოლოგის მხატვრული დანიშნულების გაცნობა,ზეპირი მეტყველების ტექნიკის დახვეწაზე მუშაობა(მკითხველის თეატრი).
ავტობიოგრაფიული ნაწარმოების კითხვის სტრატეგიის გაცნობა;ბიოგრაფიული ნარკვევის შექმნა;
ერთ თემაზე შექმნილი ლექსების შედარება;ინტონაციის და ალუზიის ცნებები;ვარჯიში მხატვრულ კითხვაში;
აღწერითიტიპის ტექსტის შექმნა.
სამეცნიერო-პოპულარული ტექსტის კითხვის სტრატეგიის გაცნობა;საინფორმაციო ტექსტის შექმნა წყაროს გამოყენებით;
სამეცნიერო-პოპულარული ტექსტის კითხვის სტრატეგიის გაცნობა;საინფორმაციო ტექსტის შექმნა;
საკუთარი აზრის წერილობით გადმოცემა.
ლირიკულ გადახვევაზე დაკვირვება მოთხრობაში;აღწერის ტიპის ტექსტის შექმნა.
ნაწარმოების შექმნის,წერის პროცესის გააზრება;მხ.ნაწარმოების დაწერა წერის პროცესის ყველა ეტაპის დაცვით.
ორი ნაწარმოების შედარება-შეპირისპირება.
მხატვრული გამონაგონის ფუნქციაზე დაკვირვება;მოთხრობის შექმნა მოცემულ დიალოგებზე დაყრდნობით.
ერთ თემაზე შექმნილი ნაწარმოებების შედარება;პუბლიცისტურ თხზულებაზე მუშაობა;ელეგიის ჟანრის გაცნობა;ესეს დაწერა მოცემულ თემაზე.
სახარების იგავების გაცნობა;ალეგორიის ჟანრის შემოტანა;მსგავსი ტიპის ტექსტის შექმნა;
|
მსჯელობა;ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
მინი-ლექცია,სემინარი,მსჯელობა;ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
მსჯელობა;ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
მსჯელობა;ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
მსჯელობა;ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
მსჯელობა;ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
მინი-ლექცია,სემინარი,მსჯელობა;ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
ტექსტში არსებულ დეტალებზე დაკვირვება;ტექსტისა და მასზე შექმნილ ილუსტრაციების შედარება.
მსჯელობა;ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
მსჯელობა;ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
მსჯელობა;ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
მინი-ლექცია,სემინარი,მსჯელობა;ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
მსჯელობა;ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
VIII-1,5,9,10,11,12,13
|
VIII-1,5,9,10,11,12,13.
VIII-1,3,5,6,10,11,12,13.
VIII-1,5,9,10,11,12,13.
VIII-1,2,5,6,7,8,9,10,11,12,13
VIII-1,5,9,10,11,12,13.
VIII-1,2,5,6,7,8,9,10,11,12,13
VIII-1,5,6,7,8,9,10,11,12.
VIII-1,5,6,7,8,9,10,11,12,13
VIII-1,5,9,11,12,13.
VIII-1,5,6,7,8,9,10,11,12,13.
VIII-1,5,9,11,12,13.
VIII-1,5,7,9,10,11,12,13.
VIII-1,5,6,7,8,9,10,13.
|
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი.
სახელმძღვანელო, დაფა,ცარცი.
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.
რვეული,კალამი.
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.
სახელმძღვანელო.
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.
|
კითხვა,თხრობა
საშინაო დავალება.
კითხვა,თხრობა, საშინაო დავალება.
ზეპირი პრეზენტაცია;
კითხვა,თხრობა
ზეპირი მეტყველება,
წერილობითი პრეზენტაცია;
ზეპირი მეტყველება,წერილობითი პრეზენტაცია;
ზეპირი მეტყველება,წერილობითი პრეზენტაცია;
კითხვა,თხრობა.
კითხვა,თხრობა,პრეზენტა
ცია.
კითხვა,თხრობა,პრეზენტა
ცია.
კითხვა,თხრობა,პრეზენტა
ცია.
კითხვა,თხრობა,პრეზენტა
ცია.
|
No comments:
Post a Comment